apr

Kvinnliga instrumentpionjärer | Workshops och panelsamtal med Jyotsna Srikanth, Tina Quartey och Maya Yousef

26 april 2024 09:30 | Seminarium
Tre kvinnoporträtt med instrument. Foto.
Maya Youssef, foto: IGORSTUDIO / Jyotsna Srikanth, foto: Michel Thomas / Tina Quartey, foto: Håkan Sjöström

Under denna temadag får vi möta tre framstående musiker från tre olika musiktraditioner, som alla har det gemensamt att de som kvinnor varit pionjärer på att spela sitt instrument inom sin tradition. Det blir presentationer, workshops och panelsamtal.

Om evenemanget

Plats:

C201, Musikhögskolan i Malmö

Inträde:

Gratis inträde

Målgrupp:

Students, researchers, and participants from all partner organisations

Språk:

Kontakt: